Ulkemizde Yerli Isi Pompasi Uretiliyor

Ekotec Enerji ısı pompası üreten Sakarya’da kurulu bir enerji firması. Bir haber sitesinde firma ile ilgili yer alan bir haberde firmanın yerli üretim yaptığını gördüm, ilgimi çekti ve araştırmaya başladım.
Isı pompası sıcaklığı bir yerden başka bir yere ileten cihazlardır. Klimaya benzer ancak klimadan en büyük farkının bu cihazların klimadan daha tasarruflu olması olduğunu gördüm. Dünyada kullanımı 1800 lü yıllara kadar gidiyor ancak ülkemizde tam manasıyla bilinen bir iklimlendirme yöntemi değil.  Yaygınlaşması zamana bağlı. Daha çok batı yörelerinde kullanıldığını öğrendim. Değişik türleri olan ısı pompalarının en çok sudan havaya ısı pompası, toprak kaynaklı ısı pompası ve jeotermal ısı pompaları olduğunu gördüm. Yenilenebilir enerji kaynakları arasında gösterilen bu teknolojinin geleceğinin parlak olduğunu düşünüyorum.
Soğuk havalarda ısı pompaları özellikle hava eksi 5 dereceye kadar düşüyorsa çok da uygun değil. Ayrıca ilk kurulum maliyetleri de biraz yüksek bulunabilir ancak sonradan ısınma faturalarını %30 düşürüyor bu cihazlar. Bu cihazların daha çok ithal ediyormuş. Ancak artık günümüzde bu cihazların da yerli üretildiğini öğrenmek beni memnun etti. Bu sayede ülkemizden döviz yurt dışına çıkmamış oluyor. Firmanın web sitesinde yurt dışına ihracat yaptığını bile gördüm. Özellikle Azerbaycan’dan çok talep varmış. Aynı zamanda nem alma makinesi, meyve sebze kurutucu, boyler üretimleri de yapılıyormuş.
Başta bahsettiğim sitedeki haberde ısı pompası ile ilgili geniş bilgilendirme yapılmış. Okumanızı tavsiye ederim.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hidrolik Kirici Nedir

3D Baski Hizmetleri

Uc Boyutlu Baski