İmmobilizer bozulursa ne olur?

Arkadaşlar onlarca telefon alıyorum sizi bu yazımda en doğru bilgilerle aydınlatacak ve başınıza gelirse neler yapmanız gerek ondan bahsedeceğim. Birkere şunu kafanızdan çıkartın immobilizer bozulursa ne olur arkadaşlar immobilizer bozlumaz bozulan aracın anahtar veya uzaktan kumandasıdır. Şimdi diyorsunuz ki ama ben baktırdım oto anahtarı işi yapılır yazan bir dükkana girdim usta senin kumandan sağlam arabanda problem var ben nasıl bir yol izleyeceğim. ?

Araba çalışmama sorunlarını Hyundai – Kia – Citroen – Peugeot – Renault – Bmw – Volkswagen – Seat – Skoda ve Mercedes modellerinde görebilirsiniz. Önce uzaktan kumandadan kaynaklı sorunları ele alalım kestirmeden örneğin araçda keyless go yani akıllı anahtar sistemi var pili bitti arabaya giremiyorsunuz hemen mekanik uçla arabayı ev kapısı gibi açıp yuvası varsa yuvasına oturdun ki kartlı araçlarda Renault`da var basın yürüyün keza Mercedes`lerin tamamıda bu şekilde kaldı diğer modeller.

Hyundai ve Kia modellerinde sizlerin yapacağı çok bir şey yok çünkü motor beyni, sigorta kutusu ve immobilizer anteni bu arızayı meydana getiriyor hatta krank sensörü Hyundai modellerinin düşmanıdır mutlaka kontrol ettirin. Alman araçlarında yukarıda sıraladığım modellerde ise uzaktan kumandanın yüksekten atılması veya düşmesiyle araçların çalışmaması söz konusu olup tamiride mümkündür.

Kuaför veya motor yıkama durumunda araçların çalışmaması var oldukça sık rastlıyorum. İmmobilizer sorunu yaşıyorum lütfen bana yardımcı olun dediğinizde sizlere motora su vurdunuz mu diyorum malesef çoğunuz evet diyor. Arkadaşlar araç motoru yıkanmaz silinir ondan aracı nasıl satıyımda elden çıkartayım diye düşünür birde alacak insanın vebaline girersiniz benden söylemesi yıkamayın silin.  Peki böyle bir hata yaptınız iş işten geçti o zamanda motordaki bütün soketli kabloları çıkartıp kurutun silin ve araci oto boya ustasına götürüp fırına sokun güzelce bir kurutun sorun büyük ihtimalle düzelecektir.

İmmobilizer Nasıl devre dışı bırakılır?

Böyle bir işlemi siz yapamazsınız yani yolda kalınca bizi arıyorsunuz fakat bu mümkün değil araçta bulunan bu yazılım yine bilgisiyarla bağlanılarak motor beyni içindeki bilgiler değiştirilerek gerçekleşiyor biz yapmıyoruz önermiyorda lakin çıkar yol kalmayınca konunun altına yazarsanız yine elimizden gelen bir şey varsa mutlaka yardımcı oluruz.

İmmobilizer hangi araçlarda var?

İmmobilizer eskisi gibi özellik olarak sıralanamaz markası ve modeli ne olursa olsun buna hindistan araçları Tata dahil bütün otomobillerde lastik gibi olmazsa olmaz konumuna gelmiştir o yüzen benim aracımda yok demeyin Anadol ve Doğan harici tüm arabalarda bulunmaktadır. İmmobilizer anahtar bazı zamen çipli yani uzaktan kumanda devresinden hariç bir kömür parçası şeklinde bazen devre içinde yazılım olarak bulunmaktadır buda önemli bir konudur. Hyundai ve Kia araçlarda kömür çip yok anten var fakat Citroen ve Peugeot arabaların tamamında antendir.




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hidrolik Kirici Nedir

3D Baski Hizmetleri

Uc Boyutlu Baski